maandag 25 november 2013

Pompidom week 6

Het begint hier stilaan kouder te worden. Dat voel ik na een dag bij de paarden vooral aan mijn vingers en mijn tenen. Nu ja, eerder niet-voelen eigenlijk. Tijd om mijn skisokken en -jas boven te halen! Dikke handschoenen zijn jammer genoeg niet zo handig tijdens het werken met de paardjes.

Op stagevlak: supervermoeiende week. Enkele kindjes hadden hun afspraak afgezegd vanwege ziekte (er gaat hier geloof ik een griep/zware verkoudheid rond), maar degenen die wel kwamen, maakten dat goed door met dubbel zo veel energie aan te komen. Leuk, maar vraagt van ons natuurlijk ook extra energie. Ik was dus blij dat het weekend was. Ook leuk is dat ik de laatste weken merk dat de kindjes mij beginnen zien als meer dan dat "meisje uit een vreemd land dat Martina helpt en raar praat". Ze komen nu ook vanzelf naar mij met vragen, onthouden mijn naam, vertellen al sneller iets over hun schooldag,… Ik ga ze hier nog missen!

Gerhard was niet thuis dit weekend, dus Ingrid en ik waren met z'n tweetjes. Zaterdag zijn we dan maar de stad ingetrokken naar een paar winkelcentra, waaronder KaDeWe (Kaufhaus Des Westens), "het grootste warenhuis op het Europese continent met ongeveer 60.000 m² verkoopoppervlak en meer dan 380.000 verschillende artikelen, meestal van de wat luxere soort". Zoiets als Harrods in Londen. Ze verkopen er dus ongeveer alles. Bijvoorbeeld een reiskoffer voor 86.000 euro EN hij was in aanbieding! Een koopje dus! Na al die opwinding en een vermoeiende week stage, was zondag dan eindelijk een welverdiende rustdag.

Avondje ontspannen met een potje scrabble, Duits en Nederlands door mekaar!
KaDeWe




Een ander winkelcentrum, naast KaDeWe.
Even pauzeren met een kopje warme chocomelk en een stuk taart.

1 opmerking:

  1. Blijkbaar iets misgelopen bij het online zetten van dit bericht vorige week. Hierbij dus, met vertraging, bericht over week 6. Verslag van week 7 komt er zo aan!

    BeantwoordenVerwijderen